Na een lange reis eindelijk in Iquitos - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu Na een lange reis eindelijk in Iquitos - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu

Na een lange reis eindelijk in Iquitos

Blijf op de hoogte en volg Aristha

12 Juli 2017 | Peru, Iquitos

Eind zijn we vanmiddag aangekomen na een lange reis in Iquitos. Eerst vanuit het hotel met de motortaxi naar de opstapplaats, daarna ongeveer 11 uur met de boot. Dat was best even spannend. Af en toe klapt de boot op een boomstronk of iets dergelijks wat in de rivier ligt. Een keer was het zo hard.. een aantal mensen trokken gelijk hun zwemvesten aan want er kwam ook water in de boot. Gelukkig was de boot niet lek; er kwam alleen water vanuit de achterkant van de boot naar binnen. Na de bootreis stond James ons op te wachten in Nauta. Daarvandaan moesten we nog 1,5 uur reizen ongeveer totdat we bij Violetta en James en hun kinderen aankwamen.

We zullen hier ongeveer een week verblijven. Eind van deze week gaan we waarschijnlijk weer terug. Vanmiddag hebben we wat boodschappen gedaan en bijgekomen van de lange reis. Iquitas is weer heel anders dan waar Pedro en Tanja wonen. Hier zijn weer hele andere planten en bloemen te vinden. Ik ben benieuwd wat we de komende dagen allemaal gaan zien voor moois. We zullen ook gaan helpen hier in de gemeente met de kinderclub.

• 12 Juli 2017 - 20:03

Annelie:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen, neem de tijd om even bij te komen. Gods zegen gewenst bij jullie werkzaamheden!