Verrassing!! - Reisverslag uit Juan Guerra, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu Verrassing!! - Reisverslag uit Juan Guerra, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu

Verrassing!!

Door: Aristha

Blijf op de hoogte en volg Aristha

22 Juli 2017 | Peru, Juan Guerra

20 juli
's Morgens zijn we bij de scholen in het dorp langsgeweest om de kinderen uit te nodigen voor de vakantiebijbelclub. Bij de 1e school mochten we op het schoolplein als team gaan staan en ons voorstellen en hen uitnodigen voor de kinderclub terwijl de kinderen op een tribune zaten. Nadat we ons voorgesteld hadden kwamen er veel kinderen naar me toe en kreeg ik veel knuffels. Bij de andere school (dat was een voortgezet onderwijs) mochten we per klas kort wat vertellen en bij de laatste school moesten we wachten totdat alle kinderen uit de school kwamen. Toen hebben we de kinderen persoonlijk uitgenodigt.

Verrassing!!
Wat een verrassing er kwamen 's middags bijna 70 kinderen. Dit is nog nooit gebeurd tijdens een kinderclub in de gemeente. Het hoogste aantal is 67 kinderen een keer geweest tijdens een kinderbijbelclub. Aan God alle dank!

Vandaag (21 juli) waren er ongeveer 60 kinderen. Ook een heel mooi aantal. Leuk om de kinderen zo te zien genieten. Ik vind het soms wel frusterend dat ik heel weinig Spaans kan. Als ik hier nog eens terug kom, wat me erg leuk lijkt wil ik graag wel een woordje Spaans kunnen spreken met de mensen hier.

Het gaat gelukkig met mijn gezondheid ook een stuk beter. s Middags op het heetst van de dag merk ik wel dat ik minder energie heb dan dat ik eerst had. Maar ik ben dankbaar dat ik me al een stuk beter voel.

Morgenavond hebben we tieneravond. Ik zal dan samen met Tanja met de meiden wat gaan doen. Vanuit Nederland heb ik maskertjes en nagellak meegenomen. Ik hoop dat ze het leuk vinden en ze er heerlijk van kunnen genieten.

Nog maar 6 nachtjes slapen en dan vliegen we alweer terug naar Nederland. Erg jammer.. de tijd is omgevlogen. Ik ga het leven hier wel erg missen. De gezelligheid hier in huis bij Pedro en Tanja en de kinderen. En de ritjes in de motortaxi met name naar Tarapoto. Vanmorgen zijn we trouwens nog naar de waterval geweest in Tarapoto. Onder de waterval heb ik gezwommen en ik ben er ook vanaf gesprongen. Dat was wel een beetje eng hoor, maar wel een gave ervaring!


  • 22 Juli 2017 - 11:07

    Annelie:

    Heerlijk om te lezen hoe je geniet van de cultuur, natuur en de mensen en het werk! Bijzonder dat er zo veel kinderen zijn gekomen zeg :) Geniet nog van de laatste dagen en let goed op jezelf! We bidden!

  • 24 Juli 2017 - 20:40

    Hilda:

    Leuk joh! Geniet van je laatste daagjes...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aristha

Volgende maand hoop ik naar Peru te gaan. Tijdens mijn reis zal ik mijn belevenissen d.m.v. een blog en foto's jullie op de hoogte houden.

Actief sinds 09 Juni 2017
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4747

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Peru

Landen bezocht: