Hollandasita clown :) - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu Hollandasita clown :) - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu

Hollandasita clown :)

Door: Aristha

Blijf op de hoogte en volg Aristha

14 Juli 2017 | Peru, Iquitos

In Llanchama zijn we gisteren geweest daar hebben James en Violetta 3 jaar gewoond. Bij hen woonden 5 andere jongens. Zij hebben deze jongens opgehaald in afgelegen dorpen langs de rivier. Deze jongens hadden als ze daar verder zouden opgroeien geen toekomst. Toen ze een aantal jaren bij James en Violetta konden wonen hebben ze de Here Jezus leren kennen en leerden ze allerlei gewoontes hoe te leven en hoe te communiceren met anderen. Waar de jongens vandaan kwamen werd er door hun ouders weinig naar hen omgezien. Nu studeren de meeste jongens op de Bijbelschool in Lima. Op dit moment werken James en Violetta in de plaatselijke kerk in Iquitos. Daarnaast stimuleren ze het kinderwerk in verschillende kerken in Peru vanuit BCM (Bible centred ministries). Helaas is kinderwerk in Peru weinig bekend. Maar kinderen hebben de toekomst daarom is het heel belangrijk dat er in steeds meer gemeentes in Peru het kinderwerk wordt opgezet en kinderen bereikt worden door het evangelie. Zoals ik in mijn vorige blog had vertelt leven James en Violetta volledig van giften en hebben ze onze hulp vanuit Nederland echt nodig. Helpt u mee? Dit kan dmv een gift over te maken op rekeningnummer van Teuna Hazendonk NL88RABO0395075882 onder vermelding van gift voor James en Violetta. Tanja maakt de gift dan naar hen over, want James en Violetta hebben alleen een Peruaans rekeningnummer en dat kost dan geld als je naar hen iets over maakt.

Jaja jullie lezen het goed als titel van deze blog staat Hollandasitaclown. Vandaag gingen we bij een school langs samen met andere jongeren die vanuit de BCM James en Violetta helpen met evangelisatieacties. Aan de hand van muziek, dans en drama werd gedeelt hoeveel God van hen houdt en als je God kent dat je dan gelukkig mag zijn. In kleine groepjes werd in het kort het lijden en sterven van Jezus gedeelt en dat ze kinderen can God mogen zijn. Ze hebben ook samen met de kinderen hardop gebeden. De kinderen hebben ervan van deze ochtend genoten en ik ook :)

• 14 Juli 2017 - 19:55

Mamma:

Fijn Aristha dat je daar mee mag werken met het evangelisatie werk.we bidden om Gods zegen bij alles wat jullie mogen doen.
    Groetjes papa en mama vanaf dercn camping in Frankrijk

• 14 Juli 2017 - 21:33

Henk Hazendonk:

Ha Aristha !!

Bedankt voor je mooie berichtjes, nu kan ik ook een beetje meekijken waar jullie zijn.
    Echt leuk dat jullie naar Iquitos zijn gegaan. Zo zie je nog eens wat van het land.
    Jullie voeren toch zeker door het oerwoud heen ?

Hier op Giessendam is alles goed.
    Doe ze allemaal de groeten van me, ook James en Violeta en hun kinderen.

Hartelijke groet,

Henk Hazendonk

• 14 Juli 2017 - 21:44

Aristha Verkaik:

Bedankt voor jullie gebed papa en mama.

U krijgt de groetjes terug Henk. Het is erg fijn hier.
    Ja we voerden door de selva/jungle. Een beetje lastig te zeggen wanneer iets oerwoud is maar af en toe zijn er wel wat dorpjes die we zagen liggen langs het water.

Op de terugweg gaan we vliegen dat zal maandagavond zijn.

Fijn dat het in Hardinxveld Giessendam goed gaat.

• 16 Juli 2017 - 08:49

Cora :

Hoi aristha,
    Mooi,wat je daar mag doen...
    Veel zegen op je werk daar!
    En dat je de kracht mag krijgen,om hiermee door te gaan..
    Hart gr Cora