Yeah mn koffers zijn er :) - Reisverslag uit Portpatrick, Verenigd Koninkrijk van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu Yeah mn koffers zijn er :) - Reisverslag uit Portpatrick, Verenigd Koninkrijk van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu

Yeah mn koffers zijn er :)

Door: Aristha

Blijf op de hoogte en volg Aristha

07 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Portpatrick

Ola!

Eindelijk zijn mijn koffers nu gelukkig ook aangekomen! Daar zijn we allemaal erg blij mee. Iedereen hartelijk bedankt voor de kleding en andere spullen voor Tanja, Pedro, Nandy, Mirtha en Pedrieto!

Gisteren hebben we wat boodschappen gedaan in Tarapoto oa een gasstel gekocht voor de kerk, zodat de vrouwen niet meer op de grond hoeven te koken met een open vuur. En ook zijn er microfoons gekocht. Daar zijn ze erg blij mee. Vanmorgen hebben Alexander en ik samen met de zwager van Tanja en nog 2 jongens de zondagschoolruimte in de grondverf gezet. Vanmiddag zijn Pedro en Alexander samen met wat kinderen naar Tarapoto geweest om oa groot letter Bijbels en gewone Bijbels te komen. Op dat moment heb ik met Tanja wat voorbereidingen gedaan voor de zondagsschool en zijn we naar de vrouwen bijbelkring geweest. Jammer dat ik nog geen Spaans kan. Het lijkt me erg fijn om meer met de vrouwen te kunnen praten. We hebben het met elkaar gehad over Johannes 15: De wijnstok en de ranken. Wat er vanmiddag vooral uitsprong was dat wanneer wij in God blijven we vrucht zullen dragen in welke situatie of omstandigheid we ook leven. Ook als we ziek zijn (1 vrouw van de gemeente is ziek) maar dan nog mogen we weten dat wanneer we met God leven we vrucht mogen dragen. Daarna hebben Tanja en ik nog samen met twee andere vrouwen bij iemand thuis de zondagschool voorbereid. 's Avonds heb ik heerlijk pannenkoeken gebakken en de kinderen in bad gedaan zodat Tanja rustig aan kon doen want ze is erg moe.

Ik voel me hier al steeds meer thuis. Ik ben Pedro en Tanja erg dankbaar dat ik 3,5 week hier bij hen mag zijn.

  • 07 Juli 2017 - 09:51

    Cora :

    Hoi aristha
    Wat fijn dat je koffer er is,
    Afhankelijk zijn van alle dingen is toch best lastig!
    Mooi dat je al zo veel dingen hebt kunnen doen....God geeft kracht!
    Veel zegen op je werk,
    Een hart gr van ons Kees en Cora van ballegooijen.

  • 07 Juli 2017 - 12:57

    Mamma:

    Fijn dat alles goed gaat en je koffers er eindelijk zijn.
    Ga lekker genieten van het vele mooi werk dat je bij Tanja kan en mag doen.
    liefs van mamma uit Frankrijk

  • 07 Juli 2017 - 14:26

    Rook Verkaik:

    Dag Aristha,

    Wat fijn dat je koffers er nu zijn. Onze gebeden zijn verhoord.
    Fijn dat je er al zo thuis voelt.

    Wat geweldig dat je nu al zoveel voor de mensen daar en de gemeente kan betekenen.

    Gods zegen!

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aristha

Volgende maand hoop ik naar Peru te gaan. Tijdens mijn reis zal ik mijn belevenissen d.m.v. een blog en foto's jullie op de hoogte houden.

Actief sinds 09 Juni 2017
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4742

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Peru

Landen bezocht: