Een Peruaans weekend bij familie Flores - Reisverslag uit Juan Guerra, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu Een Peruaans weekend bij familie Flores - Reisverslag uit Juan Guerra, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu

Een Peruaans weekend bij familie Flores

Door: Aristha

Blijf op de hoogte en volg Aristha

25 Juli 2017 | Peru, Juan Guerra

Voor de mensen die het niet weten Tanja en Pedro heten met hun achternaam Flores!

Afgelopen zaterdagavond was ik samen met Alexander bij de tieneravond. Er waren 6 meiden en 6 jongens. Allerlei spellen deden we. Er hing een ontspannen sfeer en we hebben veel lol gehad met de tieners!! Rafael de zwager van Pedro heeft een gedeelte uit Markus 6 behandelt over de stom op het meer. Hij benadrukte zover ik het in het Spaans kon volgen dat Jezus: Ik ben het wees niet bevreesd. Zo mogen de tieners ook op God vertrouwen dat Hij er altijd voor hen wilt zijn. In alle gezinnen van de tieners zijn er veel problemen. Incest komt veel voor en ontrouw. Van één meid weet ik dat ze nu bij haar opa en oma woont want bij haar ouders gaat niet omdat ze dan hier en dan daar wonen er is geen stabiliteit voor haar. En zo zijn er nog tal van problemen en veel armoede. Willen jullie mee bidden voor deze tieners dat ze naar de kerk mogen blijven komen en dat ze erop mogen vertrouwen dat God altijd dezelfde blijft hoe lastig hun situatie vaak ook is. Dat ze op God mogen blijven vertrouwen.

Zondagmorgen was de afsluiting van de vakantiebijbelweek. De kinderen mochten hun geleerde Bijbelverzen opzeggen en ook de ouderen konden Bijbelverzen uit hun hoofd. Een vrouw van 88 jaar zei de eerste 6 verzen uit Genesis uit haar hoofd op. Knap hoor!! We zongen met elkaar wat liederen en hebben heerlijke cake gegeten! Voor de mensen hier is dat heel speciaal om een stuk cake te eten. Dat is alleen bij speciale gelegenheden.
Zondagmiddag hebben we met de tieners gezwommen in de rivier. Het was erg gezellig. Ik merkte dat ik hierdoor een sterkere band met de tienermeiden door heb gekregen. Erg leuk was het! Ondanks de taalbariere hadden we veel plezier met elkaar.
's Avonds heeft Pedro gepreekt uit Kolossenzen 2. Vers 6 en 7 sprongen er wel voor mij uit waarin staat: Zoals U dan Christus Jezus hebt aangenomen, wandel in Hem, geworteld en opgebouwd in Hem, en bevestigd in het geloof, zoals u onderwezen bent; wees daarin overvloedig, met dankzegging.

Vandaag (maandag) hebben we 's morgens de weekboodschappen gedaan in Tarapoto. s Middags waren we van plan om te gaan zwemmen (Tanja, Nandy, Mirtha en ik) maar helaas toen we bij het zwembad aankwamen bleek Tanja's tas weg te zijn. Hij is blijkbaar uit de motortaxi gevallen. We hopen en bidden dat een eerlijke vinder hem terug brengt bij ons of het politiebureau. Bidden jullie mee?
En Tanja voelde zich niet fit vandaag, nu blijkt dat ze koorts heeft. Hopenlijk slaapt ze goed en knapt ze gauw op.

Nog maar een paar daagjes en dan gaan we alweer naar Nederland. We willen nog van alles doen, dus dat wordt keuzes maken. Maar wie weet ga ik gauw nog eens naar Pedro en Tanja! Er is hier genoeg werk te doen en nog genoegs moois te zien in de omgeving.

  • 25 Juli 2017 - 09:02

    Mamma:

    Dag Aristha,

    Fijn dat er zoveel kinderen zijn geweest en ook ouderen bij de afsluiting in de kerk. We hopen en bidden dat God het werk wilt zegenen.

    We hopen dat de tas van Tanja weer gevonden wordt, maar ook dat ze weer beter mag worden.

    Heel veel plezier de laatste dagen in Peru en we hopen je a.s. zaterdag weer terug te zien.

    Liefs
    Mamma

  • 27 Juli 2017 - 14:10

    Henk Hazendonk:

    Ha Aristha,

    Leuk om je berichtjes te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik heb een mailtje van Tanja gekregen om haar te bellen. Omdat ik in Driebergen ben had ik haar nummer niet bij de hand, maar ik heb het inmiddels van iemand gekregen, ik hoop dat het het goede is . Ik hoop over een uur ongeveer te bellen, dan zijn jullie zeker wakker. Het is hier nu twee uur 's middags.
    Fijne tijd verder daar, en goede terugreis gewenst.

    Henk Hazendonk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aristha

Volgende maand hoop ik naar Peru te gaan. Tijdens mijn reis zal ik mijn belevenissen d.m.v. een blog en foto's jullie op de hoogte houden.

Actief sinds 09 Juni 2017
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4750

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Peru

Landen bezocht: