Peruaanse verjaardag! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu Peruaanse verjaardag! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Aristha Verkaik - WaarBenJij.nu

Peruaanse verjaardag!

Door: Aristha

Blijf op de hoogte en volg Aristha

17 Juli 2017 | Peru, Iquitos

Gisteren hebben we de verjaardag van Tanja en Tiako gevierd. Een peruaanse verjaardag gaat er wel heel anders aan toe dan een Nederlandse verjaardag. Er wordt heel veel versierd. Een speciale tafel waar allerlei lekkers op staat is heel mooi opgemaakt. Eerst wordt er gebeden voor de jarige en daarna doen we allerlei spellen. De volwassenen moesten op een gegeven moment ook wat doen.. stoeleendans. Dat was wel lang geleden dat ik dat had gedaan!! Ik ging op een gegeven moment naast mn stoel zitten en daarna wilde ik opstaan en weer zitten maar ik gleed weer met stoel en al weg. Haha dat was wel chanant maar we konden er om lachen met elkaar. En wordt er gedanst. Echt een kinderfeestje! Als laatst als de verjaardag bijna voorbij is wordt de taart aangesneden en kreeg iedereen allerlei lekkers mee naar huis. Het was erg leuk!! Alleen ik ging op een gegeven moment naast mn stoel zitten en daarna wilde ik opstaan en weer zitten maar ik gleed weer met stoel en al weg. Haha dat was wel chanant maar we konden er om lachen met elkaar. Vandaag een Peruaanse zondag gehad. Vanmorgen en vanavond heeft Pedro in twee verschillende kerken gepreekt. Vanmorgen in de kerk van James en Violetta waar Pedro gepreek heeft over het geven van geld of goederen. Hij gaf als voorbeeld dat in Juan Guerra hij gestimueleerd heeft vdat mensen van hun eerste oogst delen met anderen en dit wordt ook gedaan. Vanavond preekte Pedro in een andere gemeente. Hier ging het zover ik het kon volgen over Gods wil in je leven en je laten leiden door de Heilige Geest. En de stimulatie om naar de kerk te gaan omdat je daar gevoed wordt door Gods woord en andere christenen kan ontmoeten.

Morgen begin van de avond vliegen we weer terug. Eerst naar Lima en van Lima naar Tarapoto. De week is hier omgevlogen.

Volgende week zal een drukke week worden in Juan Guerra. Dan zullen we kinderclub hebben met de kinderen uit het dorp. Bidt je mee dat er veel kinderen zullen komen en de groep gelovigen door deze vakantiebijbelweek zal uitbreiden!! De kinderen zijn de toekomst!!

  • 18 Juli 2017 - 18:43

    Annelie:

    Leuk om te lezen! Hopelijk heb je er geen blauwe plekken aan over gehouden ;) We bidden voor een behouden aankomst en mooie vakantiebijbelweek!

  • 19 Juli 2017 - 11:52

    Mathilde Verschoor:

    OO, dat is leuk om zo'n verjaardag mee te maken!
    Ik bid voor jullie. Gods zegen in al jullie werk.

    groeten,
    Mathilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aristha

Volgende maand hoop ik naar Peru te gaan. Tijdens mijn reis zal ik mijn belevenissen d.m.v. een blog en foto's jullie op de hoogte houden.

Actief sinds 09 Juni 2017
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4744

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 27 Juli 2017

Peru

Landen bezocht: